Hønemor

17/09/2010

Egg-forbruket vårt har vært skyhøyt den siste tiden.. Vi bruker egg i frokostsmoothie, omelett, vafler og lapper, i tillegg til vanlige kokte eller stekte egg. Dette førte til en tanke om å skaffe seg egne høner, og tanker/drømmer blir til virkelighet; nå går det 6 trippende høner i fjøset!  Det blir ikke før i oktober de legger egg (sier de som har peiling), så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente i spenning.

Egg er næringsrike og en god kilde til protein og mange nødvendige vitaminer, les mer fakta om egg her.

4 kommentar to “Hønemor”

  1. ★MK★ said

    Egg er genialt. Egg og kylling er fantastisk! Naboen min har høner som går rundt på plena herlig;)

  2. Siv-Carina said

    Fin dæm va!:o) Dåkk har vel ikke løst på ein hane i høneflokken og vel??;o)

  3. shoops said

    Kudos for egne høner! Det er ikkje noko anna som gjer meg meir kvalm enn «rein eggproduksjon»! Hurra for høner 🙂 🙂 🙂

  4. britt said

    Eigne høner er gull! Eg klarar meg med svigermor sine – no stress, berre å komme å hente egg ved behov 🙂 Ellers trur eg vi hadde fått rare blikk om vi hadde hatt høner uti hagen på rekkehuset vårt, midt i byggefeltet i Stryn 😛

Legg igjen en kommentar

